10 Nisan 2012 Salı

Okul öncesi Eğitimde Bilgisayar Destekli Eğitim


Okul öncesi Eğitimde Bilgisayar Destekli Eğitim –Makale Özeti-

Araştırma Okul öncesi Eğitimde Bilgisayar Destekli Eğitim’in rolünü belirlemek amacıyla Afyonkarahisar İli Merkez İlçesi,İlköğretim Okullarında anasınıfına devam eden altı yaş çocuklar üzerinde yapılmıştır. Araştırmaya iki ilköğretim okulundan 38’i erkek ve 42’si kız olmak üzere toplam 80 çocuk katılmıştır.
Makaleyi  Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü  Elektronik ve Bilgisayar Eğitimi’nden Ahmet Ömer KACAR, Gazi Üniversitesi  Teknik Eğitim Fakültesi, Elektronik ve Bilgisayar Bölümü’nden Nurettin DOĞAN 31 Ocak-2 Şubat 2007 tarihinde Dumlupınar Üniversitesi’nde yazmışlardır.





  Çağımızda teknoloji her yaştan insanlar için vazgeçilmezdir.Bu durumda insanlar erken yaşlarda bilgisayarla tanışıyorlar.Bilgisayarla tanışmak ya da bilgisayar eğitimine başlamak için okul öncesi yıllar en uygun dönem olarak değerlendirilir.Okul öncesi dönem çocukları yakın çevrelerine karşı çok duyarlıdır.Hareketli,meraklı,araştırmacı ve sorgulayıcı bir kişilik özelliği gösterirler.Birey hayatı boyunca hiçbir zaman 3-6 yaşlarında olduğu kadar aktif değildir.Bu dönemde büyük bir enerjiye sahiptir ve en önemli işi öğrenmektir.

Makalede yer alan araştırmalar çocuklara sunulacak zengin çevrenin önemini açık bir şekilde göstermektedir.ABD’deki Texas Üniversitesinde Philips tarafından yapılan araştırma sonuçlarına göre insanlar; okuduklarının %10’nunu, görüp işittiklerinin %50’sini,işittiklerinin %20’sini,söylediklerinin %70’ini, gördüklerinin %30’unu, yapıp söylediklerinin %90’ını hatırlamaktadırlar.

Yine yapılan başka bir araştırmada bilgisayarın eğitimdeki rolünü gözler önüne seriyor.Bilgisayar destekli eğitim sayesinde verimlilik %10-%90 arasında artmakta, sınıf ortamına göre ise %60daha hızlı öğrenme gerçekleşmekte ve hatırlama süresinde ise %25 ile %60 arasında artma olmaktadır. Bu bilgilere bakarak öğrenmenin kalıcığılığını sağlayabilmesi için bilgisayar destekli eğitimin önemi oldukça fazladır.

Okul öncesi dönemde bilgisayar destekli eğitimin tek sorunu çocukların okuma yazma bilmemesidir.Bu nedenle çocuklar zorluk yaşayabilir.Sorunu çözmek için yeni bir yazılıma ihtiyaç duyulabilir.Aynı zamanda bilgisayar amaç değil araç olarak kullanılmalıdır.Amaç olarak kullanılırsa çocuğun gelişimine zarar verebilir.Bilgisayarın bir eğitimcinin yerini tutmayacağı da unutulmamalıdır.Çocukların bilgisayarda geçirdikleri süre de çok önemlidir.Bilgisayarın çocukta bağımlılık yapıp yapmayacağı veya bilgisayar ekranının çocuğa zarar verip vermemesi tartışmaları göz önünde bulundurulmalıdır.Çocukların gelişimine uygun bilgisayar yazılımları ve internet sitelerinin seçilmesine dikkat edilmelidir.

Bilgisayarın okul öncesindeki amacı eğlendirirken öğretmek olmalı çünkü bu ilke öğrenmeyi zevkli hale getirecek ve çocuğun ilgisini çekerek daha fazla bilgi edinmesini ve bilgilerin kalıcı olmasını sağlayacaktır.

Sonuç olarak bireylerin eğitiminde bilgisayar destekli eğitim yararlı programlar eşliğinde bilinçli olarak kullanılırsa çok güzel gelişmeler gösterir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder