Okul öncesi Eğitimde Bilgisayar
Destekli Eğitim –Makale Özeti-
Araştırma Okul öncesi Eğitimde Bilgisayar Destekli Eğitim’in rolünü belirlemek
amacıyla Afyonkarahisar İli Merkez İlçesi,İlköğretim Okullarında
anasınıfına devam eden altı yaş çocuklar üzerinde yapılmıştır. Araştırmaya iki
ilköğretim okulundan 38’i erkek ve 42’si kız olmak üzere toplam 80 çocuk
katılmıştır.
Makaleyi Gazi Üniversitesi, Fen
Bilimleri Enstitüsü Elektronik ve
Bilgisayar Eğitimi’nden Ahmet Ömer KACAR, Gazi Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi, Elektronik ve
Bilgisayar Bölümü’nden Nurettin DOĞAN 31 Ocak-2 Şubat 2007 tarihinde Dumlupınar
Üniversitesi’nde yazmışlardır.
Çağımızda teknoloji her yaştan insanlar için vazgeçilmezdir.Bu durumda insanlar
erken yaşlarda bilgisayarla tanışıyorlar.Bilgisayarla tanışmak ya da bilgisayar
eğitimine başlamak için okul öncesi yıllar en uygun dönem olarak
değerlendirilir.Okul öncesi dönem çocukları yakın çevrelerine karşı çok
duyarlıdır.Hareketli,meraklı,araştırmacı ve sorgulayıcı bir kişilik özelliği
gösterirler.Birey hayatı boyunca hiçbir zaman 3-6 yaşlarında olduğu kadar aktif
değildir.Bu dönemde büyük bir enerjiye sahiptir ve en önemli işi öğrenmektir.
Makalede yer alan araştırmalar çocuklara sunulacak zengin çevrenin önemini açık
bir şekilde göstermektedir.ABD’deki Texas Üniversitesinde Philips tarafından
yapılan araştırma sonuçlarına göre insanlar;
okuduklarının %10’nunu, görüp işittiklerinin %50’sini,işittiklerinin %20’sini,söylediklerinin
%70’ini, gördüklerinin %30’unu, yapıp söylediklerinin %90’ını
hatırlamaktadırlar.
Yine yapılan başka bir araştırmada bilgisayarın eğitimdeki rolünü gözler önüne
seriyor.Bilgisayar destekli
eğitim sayesinde verimlilik %10-%90 arasında artmakta, sınıf ortamına göre ise
%60daha hızlı
öğrenme gerçekleşmekte ve hatırlama süresinde ise %25 ile %60 arasında artma olmaktadır. Bu bilgilere bakarak öğrenmenin kalıcığılığını
sağlayabilmesi için bilgisayar destekli eğitimin önemi oldukça fazladır.
Okul öncesi dönemde bilgisayar destekli eğitimin tek sorunu çocukların okuma
yazma bilmemesidir.Bu nedenle çocuklar zorluk yaşayabilir.Sorunu çözmek için
yeni bir yazılıma ihtiyaç duyulabilir.Aynı zamanda bilgisayar amaç değil araç
olarak kullanılmalıdır.Amaç olarak kullanılırsa çocuğun gelişimine zarar
verebilir.Bilgisayarın bir eğitimcinin yerini tutmayacağı da
unutulmamalıdır.Çocukların bilgisayarda geçirdikleri süre de çok
önemlidir.Bilgisayarın çocukta bağımlılık yapıp yapmayacağı veya bilgisayar
ekranının çocuğa zarar verip vermemesi tartışmaları göz önünde bulundurulmalıdır.Çocukların
gelişimine uygun bilgisayar yazılımları ve internet sitelerinin seçilmesine
dikkat edilmelidir.
Bilgisayarın okul öncesindeki amacı eğlendirirken öğretmek olmalı çünkü bu ilke
öğrenmeyi zevkli hale getirecek ve çocuğun ilgisini çekerek daha fazla bilgi
edinmesini ve bilgilerin kalıcı olmasını sağlayacaktır.
Sonuç olarak bireylerin eğitiminde bilgisayar destekli eğitim yararlı
programlar eşliğinde bilinçli olarak kullanılırsa çok güzel gelişmeler
gösterir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder